4 abril 2014

‘RAONS PÚBLIQUES’ PREMI BARCELONA ASSOCIACIONS

Dilluns a la tarda es va donar a conèixer el guanyador del primer i segon premi Barcelona Associacions, en la seva XIII edició. En un lloc tan incomparable com es el Saló de Cent del Ajuntament de Barcelona es va dur a terme l’acte de entrega de premis que s’inicià amb els parlaments protocol·laris per part del tercer Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament, Antoni Vives, el Comissionat de Participació, Carles Agustí i el Vicepresident del Consell Municipal d’Associacions de Barcelona, Enric Francès, que vàrem fer esment de la qualitat dels 22 projectes presentats, així com de la participació que tenien tots i cada un d’ells.

Seguidament es procedir a l’explicació per part del guanyadors de l’edició anterior, la Coordinadora d’Entitats del Poble-sec i l’Associació Boca Radio guanyadors respectivament del primer i segon premi.

Posteriorment es va comunicar el guanyador del segon premi que recaigué a l’Associació Cultural Casa Orlandai per seu projecte “Fes-te als balcons” per la seva capacitat de reformar un projecte ja existent, però aconseguint un gran treball en xarxa.

La part final, no era altre que la comunicació i entrega del projecte guanyador; el veredicte del jurat es secret, per tant es va fer públic en aquell precís moment, recaient el primer premi a “Raons Públiques” pel projecte “Fem Comunitat transformant el pati de l’escola”.

Aquest premi se suma al Premi “Participa a l’escola” de la Generalitat de Catalunya aconseguit l’any passat.

La breu explicació del projecte de com a causa a les retallades l’escola La Pau del barri de Sant Martí no tindria elements al pati, va dur a crear aquest projecte on l’alumnat, el professorat, pares i mares i teixit veïnal guiat pels membres de Raons Públiques construïren els elements del pati de l’escola.

Un treball comunitari engrescador, un projecte sostenible, complicitat veïnal per dur a terme el projecte, que els nens i les nenes donin valor a les coses per que han estat fetes per els mateixos, la relació creada entre entitats al treballar en xarxa son totes les coses que el jurat ha valorat per concedir aquest guardó a “Raons Públiques”.

En el discurs d’un dels membre de l’entitat guanyadora va explicar que aquell projecte es extrapolable a totes les escoles de Barcelona i Catalunya, i que es on aniran a parar els diners del premi; finalitzant l’acte amb la típica fotografia dels guardonats.

Felicitar a “Raons Públiques” i que continuen fent projectes que creen il·lusió, per simple fet que creuen en la implicació dels veïns i veïnes, promovent treballs comunitaris.

Crònica i foto de Josep Guzmán – Coordinadora d’Entitats del Poble-sec