10 octubre 2018

EL PLE DEL DISTRICTE DE SANTS-MONTJUÏC APROVA TOTES LES PROPOSICIONS PLANTEJADES PELS GRUPS MUNICIPALS

Dijous a la tarda es va celebrar el primer Consell Plenari ordinari d’aquest curs polític al Districte de Sants-Montjuïc, després de la sessió extraordinària que va tenir lloc ara fa unes setmanes. El primer punt de l’ordre del dia va ser l’informe de la regidora, on Laura Pérez va aprofitar per recordar la posada en marxa del metro a la Marina i va recordar les tres dones assassinades aquest estiu als nostres barris. També va exigir “un abordatge integral”, amb totes les administracions implicades, per atendre i acollir els menors no tutelats que hi ha al barri i aquells que tenen entre 18 i 25 anys, “ja que no tenen protecció quan assoleixen la majoria d’edat”.

Pérez també va assegurar que s’està treballant per combatre l’infrahabitatge, com el que es volia projectar al carrer Constitució, a la Bordeta: “Volien reformar un local per convertir-lo en infrahabitatge, no comptaven amb un permís, però seguim molt atents perquè veiem que reiteren les intencions de fer infrahabitatge per benefici econòmic”. Més tard, en la part decisòria, es va aprovar inicialment la modificació puntual del PGM del Pla de la Marina del Prat Vermell i del Pla Especial d’Infraestructures del mateix barri per adequar-se a les noves normatives i a l’actualització de la llei d’urbanisme.

Ja en la part d’impuls i control, el Grup Municipal Demòcrata va demanar al govern que pressuposti per l’any vinent totes aquelles partides necessàries perquè es puguin licitar les obres de la tercera fase del col·lector del Paral·lel, per tal de començar amb la seva execució aquest 2019. “Aquest col·lector es va preveure en l’anterior mandat per pal·liar les inundacions periòdiques que hi ha”, recordava Sergi Sarri, conseller-portaveu del PDeCAT al Districte de Sants-Montjuïc. La proposició va quedar aprovada amb els vots a favor de tots els grups, excepte el de Barcelona en Comú, que va votar-hi en contra.

A continuació, també es va aprovar per unanimitat la declaració que va fer el grup d’ERC, instant al govern dels nostres barris a connectar el barri de la Marina i el front marítim de la ciutat amb una nova línia de bus. “Es tractaria de tenir una línia de bus que connectés, de manera directa, des de Bàrkeno fins al Fòrum, crec que és una necessitat que heu de liderar”, apuntava Jordi Fexas, coseller-portaveu dels republicans a Sants-Montjuïc.

També, tot i l’abstenció de la CUP, va quedar aprovada la demanda feta pel PSC, en què se li exigeix a la regidora, que abans d’un mes, faci entrega d’un document on quedin reflectides totes les proposicions que han estat aprovades i s’han executat, les que encara no s’han dut a terme, i les previsions que en fan de les que es troben pendents. “No farem un repàs de totes però si els hi recordem algunes, com el PERI d’Hostafrancs, l’informe sobre la creació d’una oficina d’antigentrificació del Poble-sec, el retorn de l’origen del bus 91, la viabilitat de la futura rambla d’Hostafrancs. Tenim la sensació que arriben al plenari i marxen com si no s’hagués produït cap presa d’acord”, criticava Àngels Boix, consellera del PSC al Districte de Sants-Montjuïc.

Llum verda a la proposició que va fer el grup de Ciutadans, tot i la negativa de Barcelona en Comú que s’hi va oposar, en fer un estudi per adaptar i millorar els parcs dels nostres barris i fer-los més inclusius i accessibles pels petits amb necessitats especials. En aquest sentit, David Labrador, conseller-portaveu de Ciutadans al Districte de Sants-Montjuïc argumentava que “actualment al districte, la majoria dels parcs infantils no es troben adaptats per infants amb diversitat funcional”.

Des de la CUP es va demanar convocar d’urgència una reunió de la Sectorial d’Interculturalitat, on hi participin les entitats dels nostres barris i els treballadors socials per tal d’atendre els casos més vulnerables i donar resposta a les necessitats humanitàries més urgents que hi hagi al barri. “L’objectiu d’aquesta Taula és fer de corretja de transmissió entre les entitats i l’administració municipal i de país…”, segons Neus Roca, consellera-portaveu de la CUP al Districte de Sants-Montjuïc. La proposició va tirar endavant amb suport de tots els partits i l’abstenció del PdeCAT.

Per acabar, l’abstenció del PdeCAT i el vot favorable de la resta de grups va servir per aprovar la proposta del Partit Popular en què insta al Consorci d’Educació de Barcelona a mantenir l’ús educatiu de l’Escola Sant Vicenç de Paül com a escola pública pel barri d’Hostafrancs. Per José Antonio Calleja, conseller-portaveu del PP “seria molt important pel barri que aquest espai privat es pogués convertir en un equipament del barri. Una part de l’espai també podria acollir una residència”.