16 març 2013

LA CASERNA DE BOMBERS DEL CARRER DE LLEIDA ES CONVERTIRÀ EN UN PARC DE PREVENCIÓ

El parc de bombers del carrer Lleida, al Poble-sec, es convertirà en un parc de prevenció obert a la ciutadania, segons s’ha informat aquesta setmana. En el recinte s’hi desenvoluparan activitats preventives de divulgació, activitats de formació col·lectiva, actes d’exhibició de les singularitats del cos de bombers i mostres museístiques. “Vindrà a ser un edifici on es mostraran tots aquells elements vinculats a la feina dels bombers de la ciutat”, explica Francesc Jiménez, gerent del Districte de Sants-Montjuïc.

En preguntar què els sembla a la Coordinadora d’Entitats del Poble-sec, Josep Guzmán, el president, diu “ara, bé”. Guzmán aclareix que els sembla bé perquè ja s’ha trobat una solució per a ampliar l’escola Jacint Verdaguer, que en un principi havia d’ocupar els espais de la caserna i que finalment s’ampliarà per la banda de la fira. “Era qüestió de prioritzar, ens sembla bé perquè el primer problema ja està resolt”, diu. Tot i això Guzmán lamenta que no els hagin informat d’aquesta decisió i se n’hagin assabentat per la premsa. “Com a part interessada i pel que havíem reivindicat no hagués estat de més que també ens ho haguessin dit a nosaltres”, opina. I tot i que no hi dóna més importància, afegeix: “Esperem que això no passi massa.”

Així doncs, està previst que durant la primavera es traslladin els usos que havia tingut fins ara. Quan quedi buit, i sempre que s’hagin aprovat els pressupostos municipals, començaran les obres d’adequació. Segons Francesc Jiménez d’aquí a un any o un any i mig ja s’hi podran començar a fer activitats. “Es tracta d’adequar-ho a la nova finalitat, no és una inversió excessiva”, comenta.

A més de la reconversió de la caserna de bombers del carrer Lleida en un parc de prevenció, l’Ajuntament de Barcelona també ha previst que es concentrin a la zona de Montjuïc les infraestructures directives de seguretat de la ciutat. Per això, al llarg del 2013 iniciarà el trasllat de la direcció del cos de bombers a un edifici municipal ja existent davant de la prefectura de la Guàrdia Urbana.

Podeu completar la notícia seguint el vincle del web adjunt.