15 gener 2013
Debat al CCCB

FEM EL NOU PARAL·LEL: L’AVINGUDA DE LES PERSONES I DE LES ARTS ESCÈNIQUES

Amb el teló de fons de l’exposició «El Paral·lel, 1894-1939», que el CCCB presenta fins al 24 de febrer, volem debatre sobre el futur d’aquest emblemàtic barri barceloní que avui busca retrobar la seva centralitat social i cultural. L’anomenada «Diagonal canalla» té un passat gloriós que malauradament no va ser prou reconegut en el seu moment per l’oficialitat cultural de la ciutat. Les arts escèniques i la música hi van articular durant dècades una intensa vida, on es barrejaven des de les classes més altes fins a les més populars i marginals. Avui, el futur d’aquesta avinguda navega entre la nostàlgia del que va ser i el desig del que podria ser.

Durant els darrers anys s’estan fent passos per transformar aquest barri, que, malgrat la seva significació, encara arrossega moltes dificultats. En aquest procés intervenen la Fundació El Molino i moltes altres associacions que treballen per promoure un pla d’accions en l’àmbit cultural, econòmic i urbanístic que hauria de contribuir a què el Paral·lel tornés a brillar amb llum pròpia.

Dimarts 15 de gener, a les 19.00 h

FEM EL NOU PARAL·LEL: L’AVINGUDA DE LES PERSONES I DE LES ARTS ESCÈNIQUES

Presentació pública del Pla del Paral·lel de l’Ajuntament de Barcelona
Introducció a càrrec de l’Excel·lentíssim alcalde Sr. Xavier Trias