13 març 2013 - 12 maig 2013
Activitat cultural a Montjuïc

EXPERIMENTS DE LA LEGIÓ CÒNDOR A L’ALT MAESTRAT, 1938’‏

Benassal, Ares, Vilar de Canes, Albocàsser'‏

El poble de Benassal, com també Ares del Maestrat, Vilar de Canes i Albocàsser, va ser bombardejat al maig de 1938. El bombardeig va destruir completament el centre del poble amb nombroses víctimes. Tot i així, els motius del bombardeig van estar sempre un misteri: el poble es trobava a uns 30 km del front més proper, no hi havia cap possible objectiu militar ni tropes republicanes presents i sols una volta passats cinc dies del bombardeig va arribar al poble l’exèrcit rebel. Ara fa un any, els membres del Grup de Recuperació de la Memòria Històrica del S XX de Benassal van trobar el fil que ha portat a la solució d’aquest enigma al llibre “La Guerra Civil Española” d´Antony Beevor. En aquest llibre vam trobar una referència al bombardeig en un document alemany: “Bundesarchiv-Militärarchiv, Freiburg im Breisgau, RL35/34” . Aquest document era un informe de 50 pàgines amb 65 fotografies dels bombardejos als quatre pobles. Aquesta exposició és el resultat de la investigació posterior.

Lloc: Castell de Montjuïc - Ctra Montjuïc, 66 - Barcelona

Horari: Fins el 12 de maig estarà oberta. De dilluns a diumenge de 10 a 18 hores.

Organitzador: Ajuntament de Barcelona

Preu: entrada lliure