24 juliol 2014

DARRERA AUDIÈNCIA PÚBLICA: EL SOROLL AL POBLE-SEC, EL TRANSPORT I CAN VIES

Aquest dimarts al vespre va tenir lloc a la sala de plens l’última Audiència Pública d’Estat del Districte de Sants-Montjuïc del curs polític. El regidor del districte, Jordi Martí, va respondre a gairebé una trentena d’intervencions dels veïns i veïnes que van omplir de gom a gom la sala durant més de dues hores. Un dels primers en intervenir va ser Marc Santasusana, membre de la CUP, el qual va exigir la dimissió del regidor del districte per la seva gestió sobre Can Vies i per segons ell no reconèixer els errors que ha fet com a regidor santsenc els últims tres anys “vam ser els primers en demanar-li la dimissió. Sense ser, viure o conèixer el districte no pot ser un bon regidor”. En aquest sentit, diferents representants de les CUP del barri del Poble-sec també van reclamar la dimissió de Jordi Martí. Per la seva banda, el regidor del districte va aclarir que “tothom pot demanar la dimissió de qui vulgui amb les raons que siguin” i finalment va respondre amb xifres i de manera objectiva “a les eleccions del mes de maig del 2011 al Districte de Sants-Montjuïc les CUP va treure un 2,34% dels vots i CiU el 24,51%”.

En l’àrea de la Marina es va parlar sobre la mobilitat d’aquest barri. Esther Pérez en nom de l’Assemblea de Barri de la Marina va demanar major freqüència en les línies d’autobusos nocturnes “avui reclamem pel NitBus. L’autobús que va de Roquetes a Zona Franca, no passa cada vint minuts sinó que passa cada 30 minuts o a vegades cada 50 minuts i a més a les 11 de la nit ens quedem sense autobús”. En aquest sentit, Martí va respondre assegurant que s’interessaran per aquesta demanda “serà un dels plantejaments que demanarem a TMB per tal de contrastar la informació rebuda sobre els 50 minuts d’espera i plantejarem la possibilitat d’allargar l’horari fins passades les 11 de la nit”

També va intervenir Roser Cots, veïna del carrer Blai la qual va demanar no autoritzar l’obertura dels bars, prohibir les terrasses obertes en molts locals, i que es facin més inspeccions als locals “estic torturada pel soroll i incivisme que han comportat la proliferació de bars i terrasses al carrer Blai. Es concentren més de 50 bars i terrasses.” Cots també va afirmar que durant aquest temps s’han recollit prop de 800 signatures en contra dels actes incívics i dels sorolls. El regidor del districte lamentava la situació, “estem treballant per reconduir la situació. Estem no atorgant a les llicències de terrasses, tot i que hi ha algunes de sol·licitades. Haurem de tirar mesures per regular l’obertura de bars, restaurants sense que hi hagi un pla d’usos que limiti o prohibeixi l’obertura”. A més, Martí va assegurar que s’està estudiant una futura regulació que posi fi al increment d’obertures d’aquest tipus d’establiment.

A la zona de Badal, Josep Maria García en nom de la comunitat de propietaris del carrer Begur número 82 va explicar que hi ha un grup de persones que s’han instal·lat dins del solar sense edificar que hi ha just al costat “portem 3 anys vivint uns inconvenients que no pots sortir ni a la finestra. Fan vida al carrer, dormen i fan les seves necessitats al solar. Volem una solució.” A més, aquest assegura de tenir unes 700 signatures recollides de veïns que estan a favor d’acabar amb aquest problema. Martí va assegurar que es tractava d’un solar privat i que per tant, intervindran en aquest solar de manera urgent i immediata “obligant al propietari que sanegi o sinó obrirem un expedient” i que arribat el cas, el Districte faria la neteja subsidiariament.

De nou, un altre dels temes que van centrar l’audiència pública va ser la qüestió dels sorolls, en aquest cas els forts sorolls que segons els veïns de Satalia del Poble-sec reben del festival Picnik Electrònic que es fa a l’aire lliure als jardins de Joan Brossa, a Montjuïc. En aquest sentit Marc Font, membre de l’Associació de Veïns de la Satalia va demanar acabar amb aquest malestar “volem saber com es pot concedir una llicència per fer aquesta activitat que viola constantment el mapa del soroll. Se superen els 45 decibels, el límit permès”. Enric Veita, un veí del carrer Nou de la Rambla també es queixava de la situació “ens costa entendre com l’ajuntament pot permetre aquesta contaminació acústica”. Per la seva banda, el regidor afirmava que són conscients de la problemàtica i de que aquesta edició han canviat moltes coses. A més, va assegurar que “les mostres que tenim són mostres que no incompleixen la normativa mediambiental” ens hem posat a disposició dels veïns per intensificar les sonometries per obligar a reduir algunes de les freqüències per que es puguin retocar”.

També sobre el desallotjament de Can Vies i els aldarulls que hi van haver al barri fa prop de dos mesos, uns 2.000 veïns van signar un manifest en contra els actes vandàlics al barri. En aquest sentit va intervenir en Josep Rafael, un dels veïns firmants, que comentava que “els companys de Can Vies han tornat a anar-hi cada cap de setmana fent concerts i activitats sense permís del Districte, per això demanem que qualsevol activitat passi per un permís municipal sinó no es pot fer” . El regidor va afirmar que no hi haurà diners públics per a la reconstrucció “si es vol fer alguna cosa s’hauran de presentar permisos. El que hi hagi haurà de complir amb la normativa”. A més, Martí va valorar positivament les més de dues mil signatures dels veïns de Sants en contra de la violència i a favor de la convivència”.

A part dels temes anteriors, durant l’audiència pública també es van tractar d’altres com els desnonaments al barri de la Marina, les antenes mòbils de telefonia d’Hostafrancs o les retallades en sanitat. Alguns veïns també es van queixar pels joves que juguen a la matinada i els skaters que hi ha durant el dia a la plaça de Joan Pelegrí d’Hostafrancs. Entre d’altres temes també es va parlar de l’augment de robatoris a les Hortes de Sant Bertran, al Poble-sec, de la gestió de la inversió al nou gimnàs de Can Clos, o de l’instal·lació de fitons en alguns trams del carrer Finlàndia, Olzinelles i Fernandez Duró per tal que els cotxes no puguin aparcar sobre la vorera.