4 juny 2008

COMENÇA LA RETIRADA DELS CANONS DEL CASTELL DE MONTJUÏC

A banda del Centre per la Pau, el Castell de Montjuïc tindrà un espai de memòria i dignificació per a les persones que hi van ser afusellades

L’Ajuntament i el Ministeri de Defensa han informat que comencen aquest dimecres a desmuntar per al seu trasllat a Madrid els canons ubicats a la plaça d’Armes del Castell de Montjuïc. Són en total dotze peces d’artilleria que s’ubicaran al Parc i Centre de Sistemes Cuirassats d’Espanya.

Defensa ha indicat que el trasllat d’aquests canons es deu a la remodelació i nous usos del Museu Militar del Castell de Montjuïc, que ha estat cedit a l’Ajuntament de Barcelona.

De fet, el Castell de Montjuïc ofereix aquest 15 de juny una jornada de portes obertes, en què l’Ajuntament donarà a conèixer a la ciutadania quin serà l’ús d’aquest equipament de ciutat.

Així, els barcelonins i barcelonines podran descobrir aquest dia diversos espais que fins ara no s’havien pogut visitar, així com podran gaudir amb una exposició la triple dimensió del castell: equipament de ciutat, el futur Centre de la Pau i la seva vessant centrada en la recuperació de la memòria històrica.

Entre els llocs que es podran visitar hi ha la cel·la on el president Lluís Companys va passar els seus darrers dies, i també veure el dipòsit d’aigua potable que proveïa el barri del Poble Sec.